yahudi laknatulallah

Sunday 6 November 2011

Tanggungjawab Ibu Bapa

Ibubapa di kira sebagai pecah amanah jika tidak mendidik anak-anak mengenal tiga perkara “Ajarkan anak-anak kamu dengan tiga perkara :

* Kasih kepada keluarga kepada keluarga Nabi, anak-anak Nabi dan yang berhubung dengan Nabi.
* Ajar anak-anak dengan baca Quran, faham isi Quran dan beramal dengannya.
Dalam hadis lain Nabi s.a.w. bersabda:
“Hak seorang anak yang wajib ditanggung oleh seorang bapa ialah mengajar anak-anak dengan reti Kitab(Al Quran dan Al Hadis) – Nabi s.a.w. menyuruh bapak mengajar quran dan Sunnah kepada anak-anak mereka.
Sabda Nabi s.a.w. lagi: “Wajib ke atas kamu (Bapa) mendidik anak-anak kamu dengan hukum hakam agama(Syariah)halal dan haram, dosa dan pahala dan sebagainya .
KEGAGALAN IBUBAPA HARI INI MEMENUHI TUNTUTAN HADIS NABI S.A.W – MAKA HARI BERLAKUNYA KEROSAKAN JENERASI MUDA YANG PALING SERIUS-GEJALA KERUNTUHAN AKHLAK YANG PALING MENONJOL – SIFAT MALU PADA WANITA SUDAH HILANG YANG ADA KEEGOAN DENGAN DOSA DAN MAKSIAT.WASPADALAH ANAK-ANAK KITA DENGAN MEMENUHI TUNTUTAN HADIS DI ATAS….BERAMAL DENGAN SUNNAH NABI ADALAH LEBIH BAIK DARI BERARAK TETAPI MENENTANG AMANAH NABI s.a.w..!!!!!!-JAUH DARI AGAMA PUNCA JENERASI HARI INI SESAT DAN MENYESATKAN........Klik Untuk Tambah Ilmu Berkenaan Maulid

No comments:

Post a Comment